Listonosz św. Brata Alberta

Jeśli chcą Państwo być informowani o aktualnościach i wydarzeniach w placówkach św. Brata Alberta prowadzonych przez Koło Wrocławskie TPBA, to prosimy o wpisanie swojego adresu e-mail:

Wyjazd podopiecznych na Górę Świętej Anny — wrażenia i podziękowania dla Sponsora
Autorstwo / redakcja: Mirosław Tymoczko, fot. Dariusz Dobrowolski
czwartek, 03 listopada 2011 17:26

W niedzielę 02.10.2011 odbyła się w naszym Kole autokarowa pielgrzymka do Sanktuarium św. Anny na Górze Świętej Anny w województwie opolskim. Uczestnikami pielgrzymki była 40-osobowa grupa mieszkańców naszych schronisk dla bezdomnych mężczyzn oraz kobiet i matek z dziećmi wraz z opiekunami z Wrocławskiego Koła Towarzystwa Pomocy im. św. Brata Alberta. Zanim jednak dotarliśmy na Górę Świętej Anny, to po drodze zwiedziliśmy uroczy, wręcz baśniowy zamek w Mosznej, po którym oprowadził nas przewodnik. Można było także pospacerować po pięknym parku, który otaczał ów zamek, oraz posłuchać utworów muzycznych wykonywanych na fortepianie przez zawodowego jazzowego muzyka w stylowej kaplicy zamkowej.

Na Górze Świętej Anny uczestniczyliśmy we mszy świętej, którą specjalnie dla nas odprawił nasz duchowy opiekun — o. Krzysztof ze Zgromadzenia Najświętszych Serc Jezusa i Maryi we Wrocławiu. Po mszy udaliśmy się na przepyszny staropolski bigos oraz ciasto i herbatę. Posiłek ten, który własnym sumptem został przygotowany w schroniskowej kuchni i zabrany w podróż, spożyliśmy na powietrzu na nieodległym od Góry Świętej Anny parkingu w promieniach słonecznego dnia.

Do Wrocławia wróciliśmy w dobrych humorach, zadowoleni z tak miło i pożytecznie spędzonego dnia.

Za finansowe wsparcie naszego wyjazdu składamy serdeczne podziękowanie Firmie „Merida” z Wrocławia, bez którego to wsparcia rzeczona pielgrzymka nie doszłaby do skutku.